Выйшаў чарговы нумар біблейскага альманаха «Скрыжалі»
25 красавіка 2020Выдавецтва Мінскай духоўнай акадэміі апублікавала дзевятнаццаты нумар біблейскага альманаха «Скрыжалі». Нумар выдадзены ў серыі «Новазапаветныя даследаванні» па рэкамендацыі кафедры біблеістыкі багаслоўя Мінскай духоўнай акадэміі.
У альманах увайшлі навуковыя працы сучасных біблеістаў з Мінска, Масквы, Петразаводска і Карлавых Вар.
Выданне ўключана ў Агульнацаркоўны пералік рэцэнзуемых выданняў, у якіх павінны публікавацца вынікі даследаванняў суіскальнікаў царкоўных вучоных ступеняў доктара багаслоўя, доктара царкоўнай гісторыі і кандыдата багаслоўя. Зарэгістравана ў расійскім індэксе навуковага цытавання (РІНЦ), дагавор № 112-03/2017 ад 09.03.2017 г.
Галоўны рэдактар — архімандрыт Сергій (Акімаў), рэктар Мінскай духоўнай акадэміі, доктар багаслоўя, прафесар.
Змест выпуску:
- Ад рэдакцыйнай калегіі. Архімандрыт Сергій (Акімаў) (с. 5-6)
- «Тлумачэнні на Евангелле паводле Матфея» як доказ адсутнасці ў Арыгена антрапалогіі перасялення душ. А. У. Данілаў (С. 7-33)
- Эрасагапэ: Пір Платона і Ін. 13–17. А. А. Тарасенка (С. 34-80)
- Nero-redivivus і Liber genealogus: патрыстычны аспект тлумачэння Апак. 13:18. Іераманах Аркадзій (Лазоўскі) (С. 81-100)
- Тэорыі камунікацыі і іх уплыў на тэорыю перакладу. Іерэй Міхаіл Самкоў (С. 101-126)
- Сіла і «бяссілле» Хрыста ў Евангеллі паводле Матфея. Дыякан А. С. Вікулаў (С. 127-148)
- ДАДАТАК «Старазапаветныя даследаванні»
- Праблемы перакладу Экл. 1:9. Архімандрыт Сергій (Акімаў) (С.150-161)
Ад рэдакцыйнай калегіі
Дзевятнаццаты выпуск біблейскага часопіса «Скрыжалі» выходзіць у серыі «Новазапаветныя даследаванні» і прадстаўляе навуковыя артыкулы, прысвечаныя праблемам біблейскіх перакладаў і экзегетыкі, вывучэнню кніг Бібліі ў кантэксце старажытнай грэка-рымскай культуры, разгляду біблейскіх тэкстаў у рамках іудзейскай і святаайцоўскай традыцый. Аўтары выпуску — даследчыкі з Мінска, Масквы, Петразаводска і Карлавых Вар.
Зборнік адкрывае артыкул выкладчыка і дактаранта Мінскай духоўнай акадэміі Андрэя Уладзіленавіча Данілава, у якім, на аснове арыгінальнага тэксту тлумачэння Арыгена на Евангелле паводле Матфея, абвяргаецца меркаванне, якое ўстаялася ў хрысціянскім багаслоўі з часоў імператара Юстыніяна, аб тым, што для Арыгена была ўласцівая антрапалагічная канцэпцыя рэінкарнацыі. На думку аўтара артыкула, гэтая канцэпцыя паходзіць не ад Арыгена, а звязана з больш познімі пераінтэрпрэтацыіямі яго паслядоўнікаў і монафізітаў.
Аляксандр Тарасенка, даследчык з Чэхіі, падрабязна аналізуе апісаныя ў Евангеллі паводле Іаана падзеі Тайнай вячэры і дыялог старажытнагрэчаскага філосафа Платона «Пір» (Συμπόσιον), прыцягваючы дадзеныя, якія адносяцца да іудзейскай традыцыі першых стагоддзяў, і выяўляючы відавочныя паралелі ў дадзеных апавяданнях, а таксама своеасаблівасць евангельскага сюжэту.
Наш пастаянны аўтар, іераманах Аркадзій (Лазоўскі) з Петразаводска прапануе свой разгляд праблемы тлумачэння Апак. 13:18, прыцягваючы дадзеныя паўночнаафрыканскага летапісу V стагоддзя пасля Н. Х. «Liber genealogus», дзе гаворыцца пра падлік ліку звера, звязаных з імем імператара Нерона.
Выкладчык Мінскай духоўнай акадэміі іерэй Міхаіл Самкоў працягвае серыю публікацый, прысвечаных праблематыцы біблейскіх перакладаў.
Дыякан Андрэй Вікулаў, выкладчык Разанскай духоўнай семінарыі, аспірант Маскоўскай духоўнай акадэміі, прадстаўляе пробу аналізу тэксту Евангелля паводле Матфея, выяўляючы асаблівасці карціны сілы і «бяссілля» Іісуса Хрыста ў гэтым Евангеллі.
У дадатку «Старазапаветныя даследаванні» прадстаўлены каментарый галоўнага рэдактара часопіса да 9 сціха першага раздзелу біблейскай кнігі Эклезіяста, які змяшчае некаторыя цяжкасці, якія ўстаюць перад перакладчыкамі яўрэйскага тэксту дадзенага фрагмента. Артыкул напісаны ў рамках працы над падрыхтоўкай каментарыя да Кнігі Эклезіяста.