Епіскап Барысаўскі Веніямін прыняў удзел у сустрэчы кіраўнікоў епархіяльных аддзелаў рэлігійнай адукацыі і катэхізацыі Рускай Праваслаўнай Царквы

02 лютага 2019

top.jpg

У рамках XXVII Міжнародных Калядных адукацыйных чытанняў 29 студзеня ў Белай зале Храма Хрыста Спасіцеля адбылася сустрэча старшыні Сінадальнага аддзела рэлігійнай адукацыі і катэхізацыі Рускай Праваслаўнай Царквы мітрапаліта Растоўскага і Новачаркаскага Меркурыя з кіраўнікамі і супрацоўнікамі профільных епархіяльных аддзелаў. Такія сустрэчы праводзяцца штогод, стаўшы традыцыйнымі.

Удзельнікі нарады абмеркавалі розныя аспекты развіцця рэлігійнай адукацыі і катэхізацыі ў епархіях і мітраполіях Рускай Праваслаўнай Царквы па асноўных напрамках дзейнасці. Сярод іх — пытанні інфармацыйнага абмену і камунікацыі паміж Сінадальным і епархіяльнымі аддзеламі, каардынацыі дзейнасці епархіяльных АРАіК (аддзелаў рэлігійнай адукацыі і катэхізацыі) у фармаце мітраполій, падтрымкі праваслаўных адукацыйных арганізацый.

Мітрапаліт Меркурый таксама звярнуў увагу кіраўнікоў епархіяльных АРАіК і на праблемныя тэмы рэлігійнай адукацыі. Так, датычна змястоўнага напаўнення прадметнай вобласці асноў праваслаўнай культуры, кіраўнік Сінадальнага аддзела падкрэсліў, што змест яго павінен грунтавацца на патрэбах саміх дзяцей, на тым, што ў рэальнасці іх хвалюе, з якімі пытаннямі яны сутыкаюцца ў кожным з узростаў:

— Мы павінны дапамагчы адказваць на выклікі, якія ўстаюць у тым ці іншым узросце перад дзіцем. Ён прыходзіць у школу практычна непадрыхтаваным. У яго ўзнікае комплекс праблем, на якія дарослыя яму не адказваюць, аднагодкі адказаць не могуць, таму што яны такога ж узросту, як ён. Дзіця замыкаецца ў сабе або шукае адказы на гэтыя пытанні і знаходзіць іх на тых сайтах, на якія не трэба заходзіць, і атрымлівае не тую інфармацыю, якую трэба атрымліваць. Мы ж — праваслаўныя педагогі — можам дапамагчы дзецям раскрыць адказы на гэтыя пытанні ў царкоўнай праблематыцы. І на прыкладзе маральнага вучэння Царквы мы можам расказаць дзецям пра іншую сістэму духоўных каардынат жыцця. І яна будзе не той, што прадстаўлена ў Інтэрнэце або даецца ім на вуліцы.

Адной з праблем выкладання асноў праваслаўнай культуры ў школах, па словах мітрапаліта Меркурыя, з'яўляецца тое, што «часцяком людзі, якія выкладаюць гэты курс, самі нічога ў ім не разумеюць». Ён таксама падкрэсліў: «калі педагог не будзе валодаць высокакваліфікаванай і правільна выбудаванай сістэмай каардынат рэлігійных ведаў, ён ніколі нічога не дасць дзіцяці».

Гэты ж прынцып падрыхтоўкі педагогаў у першую чаргу адносіцца да выкладчыкаў нядзельных школ.

— Нашы педагогі нават у нядзельных школах, якія выкладаюць дзецям асновы праваслаўнай рэлігіі, часцяком у рэчаіснасці маюць цалкам скажоныя ўяўленні аб веравучэнні. І вось гэтыя свае «веды» яны даводзяць да навучэнцаў — падзяліўся трывогай архіпастыр.

Уладыка мітрапаліт закрануў і форму заняткаў з дзецьмі:

«Калі мы будзем выкладаць рэлігійную сістэму для нашых дзяцей «школьна», то акрамя адрынання рэлігіі мы нічога не атрымаем».

Кіраўнік Сінадальнага аддзела таксама адзначыў, што галоўная задача ў працы з дзецьмі і падлеткамі — гэта «знайсці магчымасць давернага дыялогу з імі, навучыць іх думаць, шукаць адказы не на паверхні, а паспрабаваць дакапацца да сутнасці адказаў на пытанні, якія ў іх узнікаюць».

— Калі нам гэта ўдасца — зрабіць людзьмі, якія думаюць, і духоўна адэкватнымі — гэта значыць, што мы зрабілі самае вялікае, што можна зрабіць у свецкай школе: паставіць чалавека на парог Царквы — рэзюмаваў мітрапаліт Меркурый.

Падчас сустрэчы кіраўнік ведамства і профільныя спецыялісты Сінадальнага аддзела таксама адказалі на пытанні прадстаўнікоў епархій.

У нарадзе прыняў удзел епіскап Барысаўскі і Мар'інагорскі Веніямін, старшыня Сінадальнага аддзела рэлігійнай адукацыі і катэхізацыі Беларускага Экзархату.

Pravobraz.ru / Church.by